БЕЗПЕЧНЕ СУДНОПЛАВСТВО
03 жовтня в Одеській ОВА відбулась нарада з питань безпеки судноплавства маломірних суден на внутрішніх водах регіону під головуванням першого заступника голови Одеської ОВА Сергія Кропиви.
На Одещині перевірять бази-стоянки для маломірних суден, які працюють із порушеннями.
Головне питання – розробити нову дорожню карту, яка врегулює роботу зареєстрованих баз-стоянок, зберігання на них плавзасобів, а також їх вихід на внутрішні води із дотриманням безпекових норм.
На сьогодні в області є велика кількість плавзасобів, які здійснюють вихід на воду з порушенням ряду вимог. За інформацією Чорноморського міжрегіонального управління Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, у багатьох баз-стоянок нема документації, яка б повністю відповідала нормам чинного законодавства. Як результат, контролюючі органи реєструють випадки, коли особи зберігають плавзасоби без дозвільних документів, порушують правила перебування на воді або ж взагалі керують водними транспортними засобами без відповідних прав. Порушуються також і безпека судноплавства.
«Варто зазначити, що понад 20 років ніхто суттєво не займався розвитком рибної галузі та як результат, це спричинило появу ряду проблем, які потребують вирішення. На нараді Міністерства аграрної політики та продовольства України було розглянуто питання функціонування маломірних суден та їх перевірок. У нас є свої пропозиції щодо цієї проблеми й були внесені відповідні зміни, щоб рибний промисел працював», – зазначила голова Департаменту аграрної політики та продовольства Одеської ОВА Алла СТОЯНОВА.
«Наша стратегічне завдання – подолати перепони, які гальмують економічний розвиток регіону та впровадити нові механізми, які будуть йому сприяти. А тому ми маємо розробити концепцію подальшого руху в цьому напрямку та виробити розуміння яким чином будемо виходити із ситуації. Департамент аграрної політики є флагманом у втіленні низки реформ. Разом ми зробимо так, що Одещина буде найкраща й в цьому питанні!”, – зазначив Сергій КРОПИВА.
«Бази-стоянки раніше відносилися до риболовецького флоту й отримали дозвільні документи ще 1980-1990 рр. За чинним законодавством, аби продовжити діяльність, вони внесли свої дані в реєстр баз стоянок маломірних суден і продовжують роботу. Але цього не достатньо, бо у ті часи було зменшено вимоги для відкриття роботи бази-стоянки. Як результат, сьогодні такі підприємства, маючи документи випускають на воду кого хочуть, без попередження всіх інших контролюючих служб. Це одне із суттєвих недоопрацювань законодавства, яке потрібно врегулювати», – пояснили в Чорноморському міжрегіональному управлінні.
За словами учасників наради, документи, які регулюють переміщення плавзасобів малого флоту та баз стоянок, зокрема: ЗУ про внутрішній водний транспорт, наказ № 101 «Про затвердження Правил безпечної експлуатації баз для стоянки малих суден» та постанова № 1147 «Про прикордонний режим» сьогодні потребують внесення змін. Їх планують впровадити таким чином, аби це не вплинуло на економічний фронт регіону. Мова йде не про тотальне закриття баз-стоянок, а впорядкування та легалізація їх роботи, аби надалі територіальні громади отримували доходи у місцеві бюджети, а вихід маломірних суден здійснювався із дотриманням всіх норм.
ДІЄМО РАЗОМ ЗАРАДИ ПЕРЕМОГИ!